הכנסת אישרה: נפגעי טרור בחו"ל יוכרו כנפגעי פעולות איבה

    אבי יעקב No Comments on הכנסת אישרה: נפגעי טרור בחו"ל יוכרו כנפגעי פעולות איבה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ חיים ילין (יש עתיד), להכיר בישראלים שנפצעו או נרצחו בפיגועי טרור בחו"ל כנפגעי פעולות איבה, גם אם האירוע לא כוון למטרות ישראליות או יהודיות. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא כל מתנגדים.
    לדברי ח"כ ילין, גל הפיגועים ששטף את אירופה בשנה האחרונה הבליט את התעצמות הטרור הגלובלי. "משפחות הנרצחות בברלין ואיסטנבול קראו להכרה מישראל, למודת הטרור ורווית הפיגועים, שלא תזנח אותם בשל חסמים בירוקרטיים. בתור נבחרי הציבור חובתנו לוודא שהמדינה עומדת מאחורי כל אחד ואחת מאזרחיה בזמנים קשים בדיוק כמו אחרי פיגוע טרור, לא משנה אם זה בארץ או בחו"ל. כולי תקווה שלא נצטרך להשתמש בחוק זה לעולם", אמר.
    ילין הביא כדוגמא שני אירועי טרור שאירוע לאחרונה באירופה, שלדבריו המחישו את הצורך בתיקון החוק הקיים: דליה אליקים הי"ד, שנרצחה בפיגוע הדריסה בברלין לפני כחודש, הוכרה כ"נפגעת תאונת דרכים" וזה מצטרף לאירוע הטרור שבו מצאה את מותה ליאן נאסר בפיגוע באיסטנבול בסוף שנת 2016.

    עם זאת, למרות שהחוק אושר פה אחד, הגיש ח"כ ישראל אייכלר הסתייגות לחוק, בדרישה שהחוק יכלול את פצועי הפיגוע בבריסל. "פניתי לשר הבטחון הקודם והנוכחי, למנכ"ל משרד החוץ וליו"ר ועדת חוץ ובטחון להכיר בפצועי בריסל, כשם שהכירו בפצועים ישראלים בתורכיה. רק בגלל שהם חרדים סירבו להכיר בהם. אנו דורשים לכלול את פצועי בריסל בחוק החדש להכרה בפצועי פיגועים בחו"ל", אמר ח"כ אייכלר
    בארגון נפגעי הטרור "אלמגור" גם מתנגדים לחוק החדש. מאיר אינדור, יו"ר הארגון אמר כי "הדרישה להכיר בהם במי שנקלע לאירוע מלחמה או טרור בחו״ל כנפגעי המלחמה של מדינת ישראל סותרת את רוח החוק של נפגעי האיבה שבא להשוות בין החיילים והאזרחים קורבנות מדינת ישראל במערכה על קיומה. הפגוע בגרמניה הוא לא כזה!".



    0 תגובות